השר אזולאי: "לאפשר לעובדים שצמים – לא לעבוד בתשעה באב"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on השר אזולאי: "לאפשר לעובדים שצמים – לא לעבוד בתשעה באב"
    21:34
    09.05.24
    מוטי הלפרין No Comments on חשיפה: הגורם המפתיע שניסה לתווך בחוק הגיוס

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במכתב ששלח היום (שני) השר לשירותי דת דוד אזולאי לנציב שירות המדינה משה דיין – התייחס השר לתלונות רבות של עובדים מסורתיים בשירות הציבורי – שמעוניינים לצום ביום תשעה באב דבר שמקשה עליהם לעבוד ביום הצום.

    השר אזולאי כתב כי "בהמשך להידברות ביננו בעניין שבנידון, אבקש להעיר את תשומת ליבך לאור ההסדר הקיים בו נקבע כי יום תשעה באב הינו יום בחירה".

    לדבריו, "הסדר זה אינו בר ביצוע במקומות עבודה אשר רוב העובדים הינם אנשי מסורת המקפידים על צום תשעה באב ע"פ דתם אמונתם ובכדי שלא להשבית את מקום עבודתם, המציאות הוכיחה שעובדים אלו לא ניתן להם את יום זה כיום בחירה, ואי מתן הבחירה מקשה עליהם לקיים את הצום כדבעי".

    20150721075015

    "אשר על כן, אבקש שתצא הנחיה מהנציבות לכלל השירות הציבורי לאפשר את יום תשעה באב כיום בחירה לכל החפץ לצום ללא הסתייגויות".

    והמותר לציין את חשיבתו של יום זה לעם היהודי", ציין השר לשירותי דת דודו אזולאי במכתבו.

    במענה לבקש השר – מנציבות שירות המדינה יצאה הוראה גורפת לכלל המשרדים הממשלתיים על אישור יציאה לחופשה או ליום בחירה ביום תשעה באב.

    20150721075015 (1)

    בהנחיה שכתב רונן שפירא מנהל אגף בכיר בנציבות שירות המדינה – נכתב כי "לאור החשיבות של יום צום זה, הוחלט שאין למנוע מעובד יהודי הצם ביום זה, לממש את זכותו ליום בחירה או ליום מנוחה".



    0 תגובות